Mijn klas is Oké!
Informatie over kinderergotherapie voor leerkrachten, remedial teachers en schoolleiders.
Mijn kind is Oké!
Informatie over kinderergotherapie voor ouders en verzorgers aan de hand van voorbeelden en ervaringen.
Wat we doen is Oké!
Informatie over kinderergotherapie en voorbeelden van ergotherapeutische behandelingen.
Samen Oké!
Informatie over ergotherapeute Marlies, de drijvende kracht achter Praktijk voor kinder-ergotherapie Oké.
Dan weet ik dat ik mijn motor zachter moet zetten.
"Ik kan moeilijk stilzitten en opletten in de klas. Toen heb ik met Marlies geoefend om rustig te doen. Samen met Marlies heb ik een mooi plaatje van een motor gemaakt. Die mag ik op mijn tafel hebben en soms tikt meester erop. Dan weet ik dat ik mijn motor zachter moet zetten. Het leukste vind ik dat we bij het oefenen elke keer andere spelletjes deden en dat ik ook een geluidje bij mijn motor heb gemaakt. Papa en mama liggen dan ook helemaal in een deuk. Ik vind het jammer dat Marlies nu niet meer komt, maar ik ga wel een mailtje sturen."
Mark (9 jaar), Veendam - Juni 2011
Ze kent nu een manier hoe ze met haar boosheid om kan gaan.
"Linda was altijd snel boos. Ze kon zo boos worden dat we in het gezin bang werden dat er eens iets ergs zou gebeuren. Toen ze vertelde dat ze wilde leren om rustig te kunnen blijven als ze boos wordt, hebben we contact opgenomen met Marlies. We zijn aan het werk gegaan met de methode 'Kids Skills' en het hele gezin deed mee! Linda heeft zelf ook ervaren dat ze eigenlijk niet zo boos wil worden. Ze kent nu een manier hoe ze met haar boosheid om kan gaan. Marlies bedankt!"
Tineke (moeder), Winschoten - Februari 2011
Ik had nooit gedacht dat Tim het leuk zou gaan vinden om te schrijven!
"Tim kon aan het begin van groep 5 nog steeds niet leesbaar schrijven. Soms wisten we beiden niet meer wat er in zijn werkboek stond. Na het volgen van ergotherapie kon Tim na een paar weken al netter tussen de lijntjes schrijven. Als leerkracht zie ik duidelijk dat Tim op school meer zelfvertrouwen heeft gekregen, nu het schrijven beter gaat. De terughoudendheid die ik eerst een beetje had ten opzichte van ergotherapie is helemaal weg; het is een welkome aanvulling voor de leerkracht. Tim gaat, dankzij de hulp van Marlies, namelijk met sprongen vooruit. Ik had nooit gedacht dat Tim het leuk zou gaan vinden om te schrijven!"
Herman (leerkracht), Groningen - November 2010
In verband met privacy zijn namen in de bovenstaande teksten gewijzigd.