top of page

Verhalen van kinderen

Daan-Worsteling naar kleur plezier.PNG

Een paar weken geleden zat Daan met zijn armen over elkaar bij mij in de praktijk. Zijn kleurpotloden lagen onaangeroerd op tafel. “Ik wil niet kleuren,” zei hij vastberaden. Zijn vingers deden pijn en zijn elleboog stond hoog als hij probeerde een potlood vast te houden, en die fijne motorische bewegingen? Veel te lastig!
Zijn ouders en juf maakten zich zorgen. Hoe kon hij straks in groep 3 leren schrijven als hij kleuren al niet wilde?
Samen gingen we aan de slag. We begonnen met leuke spelletjes om zijn handjes sterker te maken. We lagen op de grond op onze buik om hem op zijn ellebogen te leren steunen. We oefenden met knijpertjes, kleine beestjes, klei en scheerschuim en zijn vingers werden soepeler en handiger.
En toen gebeurde er iets bijzonders… Daan begon te kleuren! Eerst een beetje aarzelend, maar al snel met steeds meer plezier. En vandaag? Vandaag kleurde hij een hele regenboog 🌈 met een trotse glimlach op zijn gezicht. “Kijk Marlies, helemaal zelf gedaan!”
Zijn ouders en juf zijn opgelucht. En Daan? Die kan niet wachten om morgen weer te kleuren!

❤️ Soms is het niet dat een kind niet wil, maar dat het nog niet lukt. Geef het tijd, pas de activiteiten aan en maak het leuk!

✨ Herkenbaar? Deel dit verhaal met iemand die hier ook wat aan kan hebben!

Ervaringen van kinderen, ouders en leerkrachten

animatie-lisa-voorbeelden.png

Dan weet ik dat ik mijn motor zachter moet zetten.

"Ik kan moeilijk stilzitten en opletten in de klas. Toen heb ik met Marlies geoefend om rustig te doen. Samen met Marlies heb ik een mooi plaatje van een motor gemaakt. Die mag ik op mijn tafel hebben en soms tikt meester erop. Dan weet ik dat ik mijn motor zachter moet zetten. Het leukste vind ik dat we bij het oefenen elke keer andere spelletjes deden en dat ik ook een geluidje bij mijn motor heb gemaakt. Papa en mama liggen dan ook helemaal in een deuk. Ik vind het jammer dat Marlies nu niet meer komt, maar ik ga wel een mailtje sturen."

Mark (9 jaar), Veendam - Juni 2011

animatie-daan-cursusaanbod.png

Ze kent nu een manier hoe ze met haar boosheid om kan gaan.

"Linda was altijd snel boos. Ze kon zo boos worden dat we in het gezin bang werden dat er eens iets ergs zou gebeuren. Toen ze vertelde dat ze wilde leren om rustig te kunnen blijven als ze boos wordt, hebben we contact opgenomen met Marlies. We zijn aan het werk gegaan met de methode 'Kids Skills' en het hele gezin deed mee! Linda heeft zelf ook ervaren dat ze eigenlijk niet zo boos wil worden. Ze kent nu een manier hoe ze met haar boosheid om kan gaan. Marlies bedankt!"

Tineke (moeder), Winschoten - Februari 2011

animatie-daan-voorbeelden.png

Ik had nooit gedacht dat Tim het leuk zou gaan vinden om te schrijven!

"Tim kon aan het begin van groep 5 nog steeds niet leesbaar schrijven. Soms wisten we beiden niet meer wat er in zijn werkboek stond. Na het volgen van ergotherapie kon Tim na een paar weken al netter tussen de lijntjes schrijven. Als leerkracht zie ik duidelijk dat Tim op school meer zelfvertrouwen heeft gekregen, nu het schrijven beter gaat. De terughoudendheid die ik eerst een beetje had ten opzichte van ergotherapie is helemaal weg; het is een welkome aanvulling voor de leerkracht. Tim gaat, dankzij de hulp van Marlies, namelijk met sprongen vooruit. Ik had nooit gedacht dat Tim het leuk zou gaan vinden om te schrijven!"

Herman (leerkracht), Groningen - November 2010

 

In verband met privacy zijn namen in de bovenstaande teksten gewijzigd.

Bezoekadres (op afspraak)


Bovenburen 104A
9675 HH Winschoten

+31 6 31 93 06 23

info@kinderergotherapie-oke.nl

Heb je een vraag? Bel of mail!

Kinderergotherapie OKE

Abonneer u op mijn nieuwsbrief

  • Instagram
  • Facebook
  • Linkedin
  • Youtube

Copyrights © 2025 Kinderergotherapie-oke. By Dekker Holding Design

bottom of page